Запобігання правопорушень серед дітей
та попередження жорстокого поводження з ними
Скірченська гімназія Торчинської селищної ради
У вихованні немає головного і другорядного, як немає головної
пелюстки серед багатьох пелюсток, що творять красу квітки.
У вихованні все головне: і урок, і розвиток різнобічних
інтересів дітей поза уроком, і взаємовідносини вихованців у колективі. В.Сухомлинський
Головними завданнями, які стоять перед педагогічним коллективом з питань правової освіти є:
- Визначення й забезпечення в реальному житті прав людини як гуманістичної цінності.
- Формування національної свідомості, визнання духовної єдності поколінь та спільної культурної спадщини, виховання почуття патріотизму.
- Утвердження гуманістичної моралі та формування поваги до таких цінностей, як свобода, рівність, справедливість.
- Виховання поваги до Конституції України, законодавства, державної мови.
- Розвиток критичного мислення, вміння відстояти свою думку; передбачити можливі наслідки дій та вчинків.
- Уміння визначати форми та способи своєї участі у суспільному житті, захищати та підтримувати закони і права людини, бути обізнаним зі способами соціального захисту.
У школі створена власна правовиховна система, що закладає основу превентивної роботи з учнями у школі. Правовиховна робота не може бути відокремлена від виховної роботи вцілому.
Очікувані результати:
- удосконалення системи профілактичної роботи у школі;
- усвідомлення дітьми негативного впливу на організм шкідливих речовин;
- допомога учням та їх батькам в захисті прав та інтересів;
- навчання дітей знаходити вихід з кризових ситуацій та захищати себе від усіх видів насильства;
- залучення до цієї роботи більшої кількості молодих людей;
- активізація роботи волонтерів;
- зниження рівня правопорушень серед учнів школи.
Використовуємо такі форми виховної роботи у школі:
Інформаційно – масові–дискусії, диспути, конференції, ринги, вечори, години правого інформування, виховні години, проекти.
У школі було проведено:
- виховні години “Перше й останнє знайомство із Кримінальним кодексом”, “Захистіть мене від лиха і зла, бо я ще дитина мала”, “Права та обов’язки дітей”, “Не втомлюймося жити”,”Закон і право”, “Ти +я=діти світу”, “Світ без насилля”, “Бути здоровим – модно”, “Знати, щоб жити”;
- диспут “Бачити зло і мовчати – вчиняти злочин”;
- конференція “Ми і дружба – не дива, або знай свої права”;
- гра “Казкова правознавча лотерея”;
- збори трудового колективу школи “Порядок розгляду звернень з приводу жорстокого поводження з дітьми та реальної загрози його вчинення”;
Діяльнісно–практичні, групові–свята, конкурси, ігри.
У школі було проведено:
- конкурс “Правове лото”;
- гра-експрес “Знаємо, виконуємо, діємо”;
Інтеративні –КВК, фестивалі, гуртки, секції, акції, презентації, рейди- перевірки.
- у школі працює: загін юних інспекторів руху, дружина юних пожежників;
- у школі проводяться акції “Ми діти світу”, “Я зичу вам добра”;
- постійно у школі проводиться акція “Літера “Н” у класному журналі”;
- проведимо рейди “Нічне село”, “Дозвілля молоді”;
Індивідуальні –доручення, творчі завдання, звіти, індивідуальна робота, анкетування. Протягом усього навчального року в нашій школі проводяться індивідуальні бесіди для учнів школи та їх батьків з лікарем, соціальним педагогом, співробітниками правоохоронних органів.
- проведено анкетування “Рівень тривожності дітей та його причини”, “Чи затишно мені у школі”;
- у школі працює Рада по профілактиці правопорушень;
((Мета :
Створення умов зі сприяння соціальному зростанню молоді, утвердженню свідомості й високогуманних принципів, утілених у праві, підвищення соціальної активності в діяльності, спрямованій на запобігання правопорушенням.
Завдання:
- Подолання в свідомості окремих учнів помилкових поглядів, які сформувалися внаслідок неправильного виховання.
- Формування в учнів правових понять, які б регулювали їхню поведінку.
- Вироблення в них навичок і звичок правомірної поведінки.
- Формування в учнів активної позиції в правовій сфері.
- Протистояння негативним явищам та впливам.))
Діалогічні - бесіда, година спілкування.
- година спілкування “Привіт! Я конфлікт!”, “Що я маю знати, щоб зберегти своє здоров’я”,“Толерантність”;
Наочні –виставки, стенди.
- у школі є постійнодіючий стенд “Мої права і обов’язки”;
- виставка-конкурс “Нас на землі багато і ми всі маємо право жити”;
Плануємо заходи по правовому вихованню та профілактиці правопорушень
Щотижня
1.У щоденниках всіх учнів і особливо «проблемних» відмічається все те , що було в їх поведінці за кожен тиждень.
2.Проводяться консультативні дні для батьків.
3. Проводиться загальношкільна лінійка: звіт чергового класу про поведінку учнів.
4. Година правового інформування.
Щомісяця
1. Здійснюється контроль та систематична корекція для дітей з неблагополучних сімей, малозабезпечених сімей, з «проблемними» дітьми підвищеної педагогічної уваги . У разі, коли поведінка батьків чи учня не піддається корекції, ставиться питання про вплив на нього відповідних організацій, а у випадку зразкового виконання батьківських обов'язків — максимальне заохочення.
2. Забезпечене відвідування школи батьками «проблемних» дітей.
3. Проводяться виїздні рейди у мікрорайоні школи з метою:
а)перевірки дотримання учнями режиму дня, правил поведінки;
б) виявлення та допомоги батькам, які не забезпечують правильного сімейного виховання дітей, організації роботи з ними.
4. Проводяться дні та тижні відкритих дверей.
5. Питання правовиховної роботи розглядається на нараді при директору.
Щосеместру 1. Проводяться рейди-перевірки зайнятості учнів вдома 2. Організовується спільний відпочинок батьків, учнів та вчителів(родинні свята). 3. Ведеться контроль роботи класних керівників та вчителів у, щопотребують індивідуальної педагогічної уваги. 4. Видаються накази про стан правовиховної роботи у школі . |
Форми контролю:
Правовиховна робота в школі постійно заслуховується на:
- нарадах при директору;
- засіданнях методичного об'єднання класних керівників;
- видаються відповідні накази;
- загальношкільних конференціях, батьківських зборах ;
- засіданні Ради по профілактиці правопорушень;
- засіданні учнівського самоврядування.
Постійно проводиться моніторинг вихованості учнів школи. Ця робота ведеться через аналіз поведінки учнів по класах, анкетування.
Основною формою профілактики правопорушень і оволодіння певними знаннями є години спілкування. Класні керівники постійно урізноманітнюють форми і методи проведення годин спілкування.
Так, у 2016-2017 н.р. вже були проведені такі заходи щодо запобігання правопорушень серед дітей та попередження жорстокого поводження з ними:
Лекції на тему:
- „Знай і виконуй правила для учнів” (вересень);
- „Кожна дитина під захистом” (вересень );
- „Конституція у моєму житті” (вересень);
- «Державні символи України» (вересень)
- «Знай свої права – захищай обов’язки» (жовтень);
- «Відповідальність неповнолітніх» (жовтень);
Бесіди на тему:
- «Зовнішній вигляд учня» (вересень);
- „Кожна дитина під захистом” (вересень);
- «Про шкідливі звички» (вересень);
- «Права та обов’язки дитини» (жовтень);
- „Держава.Право. Закон” (жовтень);
- „Основні документи, що захищають права дитини” (жовтень);
Брейн – ринг на тему:
- «Чи знаємо ми свої права?» (жовтень);
Круглий стіл на тему:
- «Чи зміг би я скоїти злочин?» (вересень);
Засідання батьківського всеобучу:
- «Насильство в сім’ї та його наслідки»;
- «Адміністративна та кримінальна відповідальність батьків за ухилення від навчання та виховання дітей»
Засідання ради по профілактиці правопорушень:
- Аналіз огляду умов проживання учнів;
- Запобігання жорстокого поводження з дітьми.
Отже, система право виховної роботи, яка склалася у школі, дає змогу зробити висновок, що певних результатів досягнуто.
Але перед школою і суспільством стоїть задача розвитку не просто особистості, а свідомого українського громадянина, який максимально акумулює в собі національні риси та самобутність українського народу, здатного до життя в демократично-правовому суспільстві. Тому ми не зупиняємося на досягнутому.
Тиждень правових знань
«Знай свої права і виконуй свої обов’язки»
Засідання педагогічної ради :
від 25.12.2016 року №10 «Про роботу щодо запобігання правопорушень серед дітей
та попередження жорстокого поводження з ними»