У початкову школу дитина вже потрапляє з великим багажем знань і навичок. Вона вміє розмовляти, їсти, одягатися, орудує простими знаряддями, доглядає за собою, має навички гігієни. Батьки – це перші вчителі й найкращі знавці своєї дитини.
29 травня 2018 року зібралися батьки майбутніх першокласників на перші батьківські збори, щоб оговорити роботу у новій школі.
«Нова українська школа» передбачає, що вчителі разом із батьками утворюють партнерство, у центрі якого знаходиться дитина.
Батьки зможуть співпрацювати з учителем у такий спосіб:
- брати участь у постійному діалозі, у тому числі – у батьківських зборах;
- організовувати додаткову комунікацію (групи у месенджерах, інформаційні розсилки, «батьківські зустрічі», обміни книжками та іграми);
- допомагати в організації заходів, проведенні класних і позашкільних занять.
Коли батьки беруть участь у шкільних заходах, співпрацюють з учителем, дитина бачить, що всі значимі для неї дорослі піклуються про неї. Відтак зростає і самоповага.
Об’єднання зусиль учителів і батьків сприяє особистісному зростанню дитини і полегшує засвоєння матеріалу. Це підтверджують наукові дослідження. Ось чому важливо зробити школу і дім одним цілим для дитини.
Віддавати цього року дитину до школи чи хай ще посидить? Що там в новій школі буде? А чи потягне моя дитина? Ці та інші питання сьогодні цікавлять батьків майбутніх першокласників. “Уявіть, що ви посилаєте космонавтів на незнайому планету. Яка підготовка в них має бути? Ерудиція або вміння аналізувати нові дані та робити висновки? Старанність чи здатність швидко приймати рішення? Вузька спеціалізація, яку невідомо чи можна буде застосувати там, або ж вміння вчитися нового?
Сучасні діти працюватимуть у світі, який ми не в змозі детально передбачити, бо швидкість змін зростає.
Але якщо 50 років тому дорослі навіть фантазувати не могли, що їхні нащадки житимуть у світі гаджетів та віртуальної реальності, нині є хоча б ця впевненість: майбутнє з робототехнікою, біоінженерією і нейронауками якісно відрізнятиметься від усього, що ми знаємо.
На думку американського футуролога Томаса Фрея, до 2030 року у світі стане менше на 2 млрд вакансій, бо професії застаріють. Тож дітей, немов космонавтів, варто вчити покладатися на свої сили, адаптуватися до нового та ефективно взаємодіяти.
Освічені українці, всебічно розвинені, відповідальні громадяни і патріоти, здатні до ризику та інновацій, – ось хто поведе українську економіку вперед у ХХІ столітті.
Нова українська школа спрямована лише на дитину. Основною і центральною ідеєю Держстандарту є ДИТИНОЦЕНТРИЗМ! Що це таке і чим це загрожує нашим дітям і їх батькам?
Вся робота вчителя направлена на розвиток учня, на мотивацію його до навчання, до бажання розвиватися, досліджувати, пізнавати та рости.
Тож яким має бути вчитель, щоб підготувати дітей, які, у свою чергу, будуть готові до викликів 2030-го?
Одна з обов’язкових рис такого викладача — здатність постійно розвиватися та навчатися.
Наскрізні вміння , якими володітимуть діти в НУШ:
- РОЗВ’ЯЗУЮ ПРОБЛЕМИ;
- КРИТИЧНО МИСЛЮ;
- ТВОРЧО МИСЛЮ;
- СПІВПРАЦЮЮ;
- ЕФЕКТИВНО СПІЛКУЮСЯ;
- ДОСЛІДЖУЮ;
- ЧИТАЮ ВДУМЛИВО;
- РОЗВИВАЮ ВЛАСНИЙ ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ.
Батькам треба налаштувати дітей на позитивне ставлення до школи і ні в якому разі не залякувати і не боятися самим! |