Вікторина
з правил безпеки на дорозі
«Веселий пішохід»
Мета: З допомогою гри повторити правила дорожнього руху, закріпити знання учнів з безпечного поводження на дорозі в зимовий час.
Перевірити навички учнів у вирішенні нестандартних ситуацій на дорозі, уміння застосовувати знання з правил дорожнього руху.
Використати вікторину для вироблення уважності, виховання впевненості у необхідності дотримання правил безпеки під час руху транспорту та під час руху пішоходів. Виховувати уміння співпрацювати в команді, відповідальності за успіх колективу.
Форма проведення: вікторина за участі двох команд.
Мотивація: Чи завжди ми дотримуємося правил поведінки на дорозі? Які наслідки порушень безпеки на дорозі? Що означає безпечний рух?
Хід роботи.
«Мозковий штурм» - Чому вікторина називається «Веселий пішохід»?
Підвести учнів до думки, що веселий пішохід не тоді, коли замість уваги на дорозі, жартує. У цьому випадку йому буде не до сміху, коли він потрапить у дорожню пригоду. А коли він буде уважний на дорозі, то прийде благополучно до місця, куди йшов і усі будуть веселі, і батьки, і діти.
«Мікрофон по колу» - Учням пропонується продовжити фразу: «Я впевнений, що зі мною на дорозі нічого не трапиться тому, що я ….»
Вчитель узагальнює відповіді, акцентуючи увагу на тому, що більшість впевнені в безпеці через те, що вони дотримуються правил дорожнього руху.
«А чи всі добре засвоїли ці правила?» Для цього пропонується вікторина, але вона незвичайна. Питання вікторини – це різні історії, які виникають з різними людьми на дорозі.
Завдання вікторини.
1.На канікули Сашко з Марійкою вирішили поїхати до бабусі в село. Марійка перед від’їздом вирішила повторити правила дорожнього руху. Побачивши це, Сашко засміявся: « Ну й кумедна ти, сестричко! Ми ж їдемо в село, який там рух? В селі не обов’язкові правила!»
Завдання: 1.Доведіть Сашкові, що Марійка права. 2. Змоделюйте ситуацію, в яку міг би потрапити Сашко, якщо його не переконати.
Кожна з команд по черзі дає свій варіант відповіді.
2. На вокзал Марійка і Сашко могли добратися автобусом, або трамваєм.
«Давай повторимо правила, - запропонувала Марійка, - ти вивчи, як правильно себе поводити вийшовши з автобуса, а я – з трамвая». « Навіщо ще мені повторювати, - відповів Сашко, - яка різниця, автобусом ми їхатимемо, чи трамваєм, правила однакові!»
Завдання: 1. Чи правий Сашко? 2. Уявіть собі ситуацію, якщо діти їхатимуть трамваєм. Яка небезпека чекає на них, якщо ви не зможете переконати Сашка?
3. До бабусиного села діти їхали автобусом. Перед від’їздом Сашко купив у буфеті автовокзалу пляшку пепсі і цукерки. Випивши напій, він приготувався викинути порожню пляшку у вікно. Але не встиг, тому, що Марійка вчасно його зупинила.
Завдання. 1. Доведіть, що це велика удача, що Марійка встигла.
2. Змоделюйте наслідки, якби вона не встигла.
4. Сашкові купили велосипед. Марійка запропонувала повторити правила користування велосипедом. «Навіщо, - засміявся Сашко, - велосипед – не автомобіль, правила не потрібні!»
Завдання: 1.Сформулюйте Сашкові правила їзди на велосипеді.
2.Змоделюйте ситуації, у які може потрапити хлопчик, якщо ви його не переконаєте.
Підсумки вікторини.
Учні самостійно роблять висновки про те, чи були запитання складними, які відповіді були найбільш оригінальними.
|